שיטות בנייה מתועשת

בנייה מתועשת היא שם כולל למגוון רחב של טכניקות לבניית בתים ונכסים שונים. היא משלבת בחובה מחקר טכנולוגי בתחום הנדסת הבנייה לצד עבודה נקייה יותר עם דגש על פחות זיהום אוויר, לכלוך ופגיעה בסביבה. בכל רחבי העולם כבר מיישמים את שיטות הבנייה המתועשת ובונים בתים חכמים יותר, שתהליך בנייתם מתקצר באופן משמעותי בגלל שיטות הבנייה המתקדמות.

מבנייה קלה ועד בנייה מודולרית

בנייה מתועשת היא כאמור שם כולל לשיטות שונות, ביניהן בנייה קלה, בנייה ירוקה או בנייה מודולרית. הכוונה בכל השיטות האלו היא הרכבה של מעטפות בניין מוכנות מראש, שמורכבות על גבי יציקות הנעשות במהירות בטכניקות מתקדמות. את רוב החיפויים והתוספות מכינים מראש ומביאים אל אתר הבנייה באריזות מוכנות, כך שניתן בקלות להרכיב את הבית וליצור את החדרים הפנימיים והמעטפת החיצונית.

הבנייה הפנימית בבית נעשית באמצעות חומרים קלים כמו גבס ועץ. לרוב יוצרים מסגרות עץ לקירות הבית הפנימיים או פרופילי מתכת עמידים, ועליהם מרכיבים קירות גבס שבתוכם בידוד איכותי, לרוב מצמר סלעים.
השיטות השונות נבדלות זו מזו בסדר הפעולות, חומרי הבניין בהם מעדיפים הקבלנים להשתמש, בתהליך התכנון ובגימורים השונים אך הן מתבססות על דבר אחד: יעילות.

שיטות בניה טרומית

יתרונות הבנייה המתועשת

בנייה מתועשת על כל סוגיה היא בעלת יתרונות רבים. ראשית היא יעילה ומאפשרת בנייה מהירה של בתים בגדלים שונים. בנוסף, היא עושה שימוש בשיטות עבודה ירוקות שמפחיתות באופן משמעותי את זיהום האוויר, את האבק והלכלוך באתר הבנייה ואת פסולת הבניין. העובדה שהחלקים השונים מגיעים לאתר הבנייה בשלמותם ומורכבים באתר, חוסך את השימוש בחומרי בניין מזיקים ומזהמים, במכונות רבות ובכלי רכב רבים.

הבנייה המתועשת נחשבת כיום גם לזולה יותר. עלויות הבנייה מצטמצמות בגלל צורך מופחת בעובדים רבים ובגלל יעילות העבודה בגלל ההרכבה המודולרית של החלקים השונים. לא צריך להשקיע בצוות עובדים גדול ובבעלי מלאכה שונים. תהליכי הבנייה המהירים מצמצמים את עלויות הפרויקט ומקצרים את טווח הזמן בו יש הוצאות על עובדים וחומרי בניין, לכן גם העלות נמוכה יותר.

בנייה מתועשת היא מגוונת וורסטילית כמו כל סוג בנייה אחר ואפילו יותר, היא מאפשרת לכל בעל בית שרוצה לבנות לעצמו נכס אישי או מסחרי לתכנן חללים פנימיים גמישים ולבחור גימורים ייחודיים לו.

בנייה מתועשת – גם בישראל

הבנייה המתועשת אמנם חדשה בישראל, אך היא נפוצה כבר לא מעט שנים בארצות הברית, אוסטרליה ומדינות רבות נוספות. בישראל החלו לבנות בשיטה זו בעיקר ביישובי הצפון וכיום מתפשטת השיטה גם לפרויקטים באזור המרכז.

לייעוץ אודות חבילות בנייה קלה משתלמות ניתן ליצור קשר בטלפון 03-9097093  

בינתיים אנו מזמינים אתכם לצפות בפרויקטים בלחיצה כאן

 

פרויקט בניה קלה 61     פרויקטים לדוגמה בניה מודולרית מהירה     פרויקט 49 מבנים ניידים